1.       Fes 5 àpats al dia, sense oblidar-te l’esmorzar!

2.       Planifica el menú setmanal.

3.       L’aigua ha de ser la principal beguda al llarg del dia. S’ha de beure 1,5 a 2 litres al dia.

4.       S’ha de menjar amb calma i tranquil·litat mastegant bé els aliments i asseguts a taula.

5.       No t’oblidis de les 5 racions de verdures i fruites al dia! 3 de fruita i 2 de verdura.

6.       L’oli d’oliva verge és el més recomanat tan per cuinar com per amanir.

7.       Cuina amb coccions suaus com al forn, a la papillota, bullit, olla exprés, entre altres. Tindràs una millor digestió.

8.       Intenta evitar tots aquells aliments superflus com l’alcohol, la brioixeria, etc.

9.       Mou-te cada dia! Puja les escales, ves a la feina caminant, … cada dia s’ha d’acumular mínim 30 minuts d’activitat física moderada.

 

Inicia una alimentació saludable fent els cinc àpats al dia. Els àpats principals són l’esmorzar, el dinar i el sopar. L’esmorzar de mig matí i el de berenar són àpats complementaris però cal fer-los degut al temps que pot transcórrer entre àpat i àpat. L’esmorzar és el primer àpat a realitzar després d’un dejú perllongat. Gran part de la població no realitza aquest per falta de temps i/o desconeixement. Esmorzar té beneficis com: ajuda a repartir de manera adequada l’energia de tot el dia i els seus requeriments nutricionals, prevenció de l’obesitat i millora el rendiment físic i intel·lectual.

La planificació del menú setmanal us ajudarà a tenir una organització a la cuina i en fer la llista de la compra. D’aquesta manera també estalviaràs temps en pensar cada dia què cuinar pels dinars i sopars i, d’aquesta manera també, l’alimentació serà més variada.

Recordeu, que la beguda principal d’una alimentació saludable és l’aigua i s’ha de consumir d’uns 1,5 a 2 litres al dia. Les begudes refrescants i alcohòliques s’han de consumir de manera ocasional.

Les coccions han de ser suaus com al forn, a la papillota, bullit, olla exprés, entre altres. Tindràs una millor digestió.  I, sempre que es pugui, cuinar i amanir amb oli d’oliva verge.

Un grup important en la nostra dieta equilibrada són les 5 racions de verdures i fruites al dia.  Són una bona font de fibra, vitamines i minerals.

I per acabar de complementar una alimentació saludable cada dia s’ha d’acumular mínim 30 minuts d’activitat física moderada, pujar les escales, desplaçar-nos a peu, …