En aquests últims anys s’ha posat molt de moda el crossfit una nova disciplina esportiva que consisteix en la realització d’exercicis molt intensos i repetitius, de manera mantinguda i amb un treball muscular molt potent. Aquesta nova disciplina esportiva va sorgir de l’exèrcit d’elit dels Estats Units, concretament a les forces especials amb l’objectiu de fer una bona preparació de cara als combats.

Cal tenir present que en aquest esport requereix anar al 100% tota l’estona. Per això s’ha d’anar amb molt de compte, ja que existeix molt perill de lesió. És un esport que demana de molta força i molta intensitat, cosa que fa que articulacions com els genolls i les espatlles pateixin molt. Si es practica, és especialment important  vigilar la columna vertebral, zona molt susceptible de lesió.

En el cas de practicar-la, sempre s’hauria de realitzar sota la supervisió d’un expert i amb una bona base de força muscular. En cap cas seria recomanable a persones sense cap mena de preparació física i d’hàbits sedentaris. Cal conèixer molt el cos i els seus límits per realitzar aquest tipus d’esforç a aquest nivell d’intensitat, per aquest mateix motiu és molt important fer-ho de la mà d’experts i bons professionals que puguin guiar, assessorar i ajudar a realitzar correctament cadascun dels moviments i a poder fer un bon control de les càrregues i dels exercicis. També és important remarcar que és una activitat que provoca que la freqüència cardíaca pugi molt, cosa que pot ser positiva per a un esportista i eficaç per al cos si està ben controlada, però perillosa si qui ho realitza és una persona inexperta o sense supervisió.

Lògicament, com tota activitat esportiva té els seus avantatges, com és el treball cardiorespiratori intens, el treball de resistència a la fatiga muscular o la hipertròfia muscular. A més, és una activitat que, a causa de la seva intensitat i variabilitat, és molt efectiva per cremar greixos i tot i ser una activitat que individual sovint es realitza en grup i és molt motivadora i divertida.

De cara a realitzar aquest tipus d’activitat cal tenir present alguns aspectes importants. És recomanable, inicialment, dosificar bé els exercicis, les càrregues i anar avançant progressivament. També és important primer aprendre bé els moviments i realitzar correctament els exercicis abans de començar a fer-ho amb mota càrrega o amb fatiga muscular. Cal escoltar bé el cos i baixar el ritme o detenir l’activitat en notar alguna molèstia o dolor. Finalment, igual que a la resta d’esports, és molt important la hidratació, l’alimentació i el descans, i com ja hem dit, sempre que sigui possible acompanyar aquesta activitat esportiva de la supervisió de bons professionals que puguin assessorar i ajudar amb la resta d’aspectes a tenir en compte per avançar en l’objectiu de tenir un cos saludable, com un bon nutricionista, un bon fisioterapeuta i la resta de professionals de la salut que faran que aquesta activitat sigui més segura i saludable.